onsdag 27 mars 2013

En dag med funktionshindrade

Bra m-grupp, alliansgrupp och au. Len i tonen mot oppositionen. Nytt politiskt läge i kommunen. Om inte högre makter som redan är vidtalade ingriper.

Så ett av de bästa företagasbesöken på många år. Bilinredarna i Växjö. Och företaget Funka för livet. Samma ägare. Samma driv. Samma fokus. Blir så glad när jag träffar en företagare som kombinerar företagande med ett genuint intresse av att göra livet bättre för handikappade. Ett bra besök. Och det finns så många goda rotarianer som använder både egna och företagets pengar för att hjälp andra!

Hem från årsmöte med Synskadades förening i Växjö. Är stolt och glad över att blivit inbjuden att leda deras årsmöte. Och hålla tal om Växjös utmaningar. Ett av mina bästa möten på länge. Växjö, 85 000 invånare. Jag hade träffat 7%% av dessa medlemmar tidigare. Härligta personer med olika barkgrund. Helblinda som hade bättre koll på årsmöteshandlingarna än vad jag hade. För alla seende i kommunala sammanhang  kan jag improvisera och köra på fri hand. Det gick inte i kväll. Men det gick. Älskar, ja det är ett sant ord, att vara på dessa möten och prata med folk. Om  gammalt och nytt. Och det var helt befriat från gnäll. Dessa personer som har anledning att gnälla! Kanske en och annan synpunkt på färdtjänsten. Men det skall vi gå till botten med! Jag är så tacksam för att få vara med om detta i kväll!!!

Kommer hem till Aktuellt. Som vanligt för Public Service propaganda för den enda rätta åsikten o m invandring. Och sd kanske går upp 0,2% varje gång detta sker!

Bo Frank
Växjö 20130326