fredag 1 mars 2013


Fredag


Har suttit hela fm på konserthuset på ett kommunalt s k strategisamråd där vi samlar hela den politiska och förvaltningsmässiga ledningen.  Idag har det handlat om ledarskap och personalförsörjning. Bra möte. Blev intervjuad av en journalist som till slut kallade mig för papegoja när jag upprepade samma svar på likalydande frågeställningar.  Jag blev sur för detta. Det handlade om Christer Wånehed. Följande frågor handlade om hur jag såg på mutor och bestickning. Ungefär som om Christer Wånehed misstänks för detta. Typiskt sätt att sprida politikerförakt. De kunde lika gärna frågat om jag slutat köra bil onykter eller slutat förskingra pengar för kommunen. Genom att ställa en fråga kan man per automatik misstänkliggöra en person. Lågt! I mitt förra dagboksbrev beskrev jag detta ganska bra!

Skall så ha lunch med ett vårdföretag. Flera möten inbokade i eftermiddag på mitt rum. Och ikväll middag på Aptit för 42 litauiska kvinnor som är här på seminarium om företagande. Skall försöka komma ut och röra på mig i helgen. När fredagen är slut så har jag gjort 70 timmar denna vecka.

Har också skrivit ett svar till ledarsidan på SmP.  Vill ge min bild av hur regeringen jobbar med hemlösheten, det framgick inte fult ut i tidningen.


Växjö 20130301

Bo Frank