lördag 2 mars 2013


Lördag


Trevlig kväll igår med alla damer på Aptit. Hade hustrun med mig. Mycket god mat. Intressant att ta del av detta affärsnätverks arbete.

Roligt att läsa SmP idag. När jag fick ta del av mejl i fredags där föräldrar visade mig brevet som rektorn på Lillestad skickat ut förutsåg jag folkstorm. Och jag hoppade högt när jag läste brevet! Och det roliga i tidningen idag var att 80% av artikeln handlade om det som inte skulle bli av och 20% hur det verkligen förhåller sig. Ordförande och förvaltningschef har hanterat detta proffsigt. Lyssnade så på mig själv på radion om Christer Wånehed. Var rejält sur när reportern spelade in detta. Men det var juste klippt. Är väl förmodligen den enda KSO i Sverige som aldrig bett att få se eller höra en text innan den publiceras! Och blir därmed ofta juste behandlad. Har ca ett dussin fall på snart 40 år där journalister medvetet velat skada mig och framställa mig i dålig dager. Två av dessa jobbar fortfarande varav en undviker mig till max. Däremot har radion under åren haft några personer som trakasserat mig för mina politiska åsikter och fegt kåserat om mig och aldrig låtit mig komma till tals. Detta tänker jag givetvis beröra när jag har en träff med personer chefsnivå på SR inom kort. Men har egentligen mest positiva erfarenheter av justa journalister. Fast man känner ofta när man blir intervjuad att man hamnar i debatt med vänsteråsikter som ett normaltillstånd.

Gick runt Trummen och Växjösjön. Handlade fisk och blommor på torget. Lätt lunch. På Konsum och köpte mat. Till favoritbutiken Johanne och köpte te och annat. Så till bokhandeln och köpte två Beatlesböcker. Det visade sig att jag hade en av dem. Har nu en eftermiddag av städning, läsning och att göra en god fiskanrättning till hustrun som hänger över sina böcker som vanligt.

En helt ledig kväll utan krav.


Bo Frank
Växjö 20130302