lördag 27 april 2013

Break i Blekinge

Var nere vid 10. Inom fiskaffären vid systembolaget. Köpte härliga fiskdelikatesser som man bara kan sätta in i ugnen. Och köpte Chablis till fisken. Promenad på en mil. Så lövräfsning hela dagen. Prövade ett antal kast vid bryggan. Inte ett napp. Förr drog jag in hur mycket fisk som helst. Värmen uppe i huset när vi kom in för kvällen vid sjutiden. Nu blir det stillhet, läsning och en god natts sömn. Tror inte att näktergalarna kommit ännu. Trots min tilltagande dövhet kan de väcka mig med besked!

Kopplar dessvärre inte av jobbet ens när jag är här. Det mal och mal i huvudet hela tiden. Katastrofen i fullmäktige har snarare triggat igång mig än motsatsen. Per Schöldberg sa till mig för någon vecka sedan att jag har en oerhörd förmåga att ställa om. Har inte tänkt på det själv. Det kanske är så!

Har fullt program i morgon. Dessvärre lite politik också. Skall lova mig själv minst vara varannan helg utan politik. Men idag skolkade jag från moderaterna på stan och det kändes inte bra. Men jag har många goda medarbetare. Jag är imponerad över hur många bra moderater vi har. Och fantastiska medarbetare i kommunhuset. Jag saknar dock nästan hel avlastning inom politik och administration som håller ihop ärenden som skall fram. Det måste vara fixat till nästa mandatperiod. Är för snäll när det gäller att ställa krav på min omgivning. Faktiskt. Försöker hellre göra det själv och det funkar inte.

Bo Frank
Blekinge 20130427