onsdag 29 maj 2013

Public service vilseleder

Jag vägrade vara med i morgonekot idag. För att inte ge mer lök på laxen när det gäller upplopp och s k segregation. Inte ett ord om detta i ekot och varför jag vägrade vara med. När en önskad person inte kan nås säger man att man har utan resultat sökt vederbörande.  Men när en person vägrar underordna sig s k Public service och talar om motivet för detta så tiger man.  Varför mörkar man sanningen? Jag blir mer och mer fundersam kring vad jag anser vara en egen politisk agenda hos Public service. Både centralt och lokalt. Jag tar en medveten politisk risk. Men i den mån jag har något samvete så kommer jag aldrig att hyckla. Just give me the truth. John Lennons ord ringer i mina öron.  Och f ö var John Lennon ingen generös person!

Bo Frank
Växjö 20130528