måndag 8 juli 2013

Bara slappa och promenera

Jag tillhör dem som inte gillar det kalla svenska klimatet. Vantrivs mellan november och april. Därför kan jag omöjligen klaga när det blir varmt. Inte ens när det är 35. Igår kväll var vi så lata så vi bytte inte ens kläder innan vi gick ut. Så blev det ett ytterst enkelt ställe. Kroppen längtade efter sardellpizza och öl.

Luftkonditioneringen var av den sorten att den var antingen iskall och högljudd eller inte alls. Fick gå upp och sätta på och av många gånger. Och lilla frun hade som alltid betänkligheter om hotellet. Trots 8,6 som rating!

Tog tåget till Antibes. Med fru och en tjock bok. Först badplatsen vid marinan. Så tog vi strandpromenaden till den stora fina badplatsen. Verkligen bra. När vatten som är 25 grader känns kallt, beror det på att det är varmt!!!! Frukt och öl till lunch på stranden. Och jag är sur på ryska ortodoxa kyrkan som går i armkrok med Putin. Och tänker en del på politik. Har fått några glada tillrop idag. Har gått omkring i min Anders Borg T-shirt. Den är en av mina favoriter. Lika bra kvalité som ministern själv. Läste att han skulle semestra i Polen på begäran av barnen. Det säger mycket. Men det skall jag inte utveckla. Det är inte jetsetlivet som drar. Och det är väl det enda som tar emot lite här nere. De gigantiska förmögenheterna som gubbar i hamnarna och så de fattiga kvarteren inte långt därifrån.

Tog tåget tillbaka vid femtiden. Nu väntar kortspel, rosévin och dusch. Sen går vi ut och spanar in folk och äter lite bättre än igår.


Nice 20130708


Bo Frank