fredag 12 juli 2013

Vattentrams

Tog lokalbussen till flygplatsen vid 9. Hemman i Växjö vid femtiden. Rätt OK. Spelade kort hela dagen med hustrun. Svensk mat! Olika sorts sill, potatis, gräddfil, öl och Hallands fläder. Det var vad vi behövde. De vanliga bestyren med att läsa i kapp tidningar, post, tvätta och så vidare.  Bra krönika om cykling i SmP igår. Trodde nästan det var ett aprilskämt med vågmaskin i Växjösjön. Aldrig. Det skall vara en lugn oas utan störande ljus från motorer och annat. Där både människor och fåglar kan häcka. Och den vanliga insändardebatten där politiker skriver av sina partiprogram utan att tänka en enda egen tanke. Så tröttsamt.

På jobbet klockan sex i morse. Är egentligen ledig. Har några journalister från BBC och Holland som vill prata miljö. Så några studenter. Lunch på stan med lilla frun, sonen och dennes flickvän. Såg en affisch på Mersey Beatles på mitt rum när jag kom tillbaka. Deras manager vill att jag skall hjälpa till att promota dem igen. De kommer till konserthuset 22 oktober. Har lärt känna killarna i bandet lite grann efter deras tidigare besök. Tänkte att jag skulle höra dem i Liverpool någon gång.

Och så taxi som vill åka bussfil. Delar Annas uppfattning. Inte rimligt. Om ett år har bussfilen satt sig och vi kommer att se detta som något naturligt. Tomt på politiker i kommunhuset.

Jag drar nog efter lunch!


Växjö 20130712