fredag 23 augusti 2013

Så jäkla bra dag

Kanske 15 år sedan jag va var Kung i baren och sist i baren. Drog mig tillbaka strax efter 23-Trevlig kväll och maten OK!

Uppe med tuppen idag. Gick en timme i Borgholm med omgivningar mellan 6 och 7. Första föreläsaren var Stockholms stadsdirektör Iréne Svenonius. OTROLIGT BRA. Bästa föreläsningen jag någonsin hört om politiskt management och administrativt management. I praktiken. Det finns gott om folk från universiteten som kan teoribildningen. En randanmärkning. När ”vår” Anna Karlsson mejlade denna Sveriges mäktigaste kvinna, kom det ett snabbt svar. Kommer gärna. Och hör och häpnad. Inget fett föreläsningsarvode. 0 kronor!

Så kom allvetaren Gunnar Wetterberg. Stand up för intellektuella! Lysande exposé över kommunernas framväxt och det kommunala självstyret. En fantomföreläsare! Bra synpunkter på rollspelet mellan politiker och tjänstemän.

Grupparbete kring dessa frågor. Lunch. Summering. Avslutande kommentarer från Per S. Åsa KB och vår kommunchef. Anna Karlsson, vår utv chef, hade gjort ett bra program för hela seansen. I ärlighetens namn skall sägas att vi bollat namn tillsammans!

Hem! Hade gärna stannat på Öland över helgen. Skulle kunna tänka mig att bo i Borgholm!

Fixade en del på jobbet. På stan. Sprang runt sjön. Gräsänkling!

Som jag ser det så skall kommunen inte överta NCC  arena. Då är det bara en tidsfråga innan Öster kommer…..

Skall ägna kvällen åt att läsa tidningar, tidskrifter, post och mejl!

Bo Frank

Växjö 20130823