fredag 18 oktober 2013

Anders Borg

Anders Borg

Så var det dags för s k delegationsmiddag på en trendig restaurang i Norrköping. Kronobergare, Blekingar och Gotland hamnade i samma rum. Under oss skåningar och av någon anledning Anders Borg. Gick ner och bad AB komma upp och säga några ord til oss. Han kom omgående och det väckte stort jubel hos oss alla. Anders är den i särklass trevligaste toppmoderat som jag träffat under alla år i politiken.
AB väckte sedvanliga stora ovationer när han inledde fredagen. Bra stämning bland oss alla moderater. Även om media viss dissa allt och alla. Det enda riktigt kass är vårt hotell som vi betalar överpris för av någon anledning! Kronobergarna hamnar alltid på kass hotell!

Vi slipar bort alla hårda kanter för att vinna valet. Är t o m Ams-kramare. Nu är sossarna mer kritiska till sin gamla maktkoloss än vad vi är. De är i vissa stycken de gamla moderaterna.
Sitter nu på stämman. Det är våra religiösa högtid där vi likt andra partier applåderar vår ledning och ger den ett i princip öppet mandat. Hos alla partier är stämmot vägledningar i politiken. Det mesta är förhandlingsbart. Bara något område är helt stängt för debatt.

Stör mig inte på något på stämman. Tycker dock att det borde vara mer plats för personer i partiet som beviast att man kan vinna val och som har tung politisk erfarenhet. Det behövs fler tunga landstingspolitiker och kommunalråd i olika organ i partiet. Som sitter i majoritet! Men de har kanske fullt upp. Själv är jag helt nöjd med det jag gör. Har uppdrag i SKL som ger mig ständigt nya kunskaper och så har jag mitt internatinella miljöarbete. Rapporterar vidare från stämman.


Norrköping 20131018

Bo Frank