onsdag 9 oktober 2013

Hemma

Hemma

Hemma 23.00 tisdags kväll. Satt uppe och drack te med rom och honung och kollade post till 02.00. Vaknade dessvärre redan vid 6-tiden. Alltid lite småstök i alliansen när jag är borta. Ett mönster som upprepar sig. Hade jag inte haft störst toleransnivå hade det inte funkat. En del tror tvärtom. Min enda uppgift är att vara den som är minst känslig, mest flexibel och få folk på så gott humör så gott det går! Skall inte överdriva min betydelse!

På jobbet 07.00. Ett av mina bästa stöd är vår kretsordförande som ringer tidigt för att peppa/och för att kolla att jag är uppe med tuppen. Tänk om alla hade det så bra!

Fixade mycket på en timme. Åkte så till Virserum med 12 andra politiker och tjänstemän. Sedvanligt presidiemöte i kombination med besök på konsthallen. Vår plan chef gör ett jättebra jobb. Så när som på en enda sak! Och det gäller hela samhällsbyggnadsfunktionen. Men det tar vi om fem år om det inte lösts sig innan dess!! Kanske otydligt uppdrag!

Full av beundran av att jobba mot alla odds/vindar. Hur fan kan man skapa denna institution i Virserum? Tillbaka. Fixade och donade på jobbet. Framåt kvällen åkte jag med lilla solstrålen till Kvantum och handlade. Av speciella skäl. Annars är det promenad till Konsum!

Hemma. Storstädning. Många mejl och samtal.

Gläds över Lakers. Och är bekymrad över Öster. Och Smp har rätt. Det sitter inte i fötterna!

Ikväll är en ovanlig kväll! Drar ur alla telefonsladdar utom till min mobil med skyddat nummer! Detta redan innan 22.00!

Frukost i morgon på Rotary med min frukostgäst Per Schöldberg! Och så en fullspäckad dag! Dock hemma i morgon kväll då min vackra solstråle till hustru fyller år! Hon fyller 37!!

Bo Frank
Växjö 20131009