tisdag 8 oktober 2013

Stök och bök

Stök och bök

Brandmännen stökar i Bryssel och eldar på gatorna. Ryktas om att det skall blockera stationer och flygplatsen. Får se om jag kommer hem idag.
Läser om sntalet skoldagar i Växjö. Lägger mig inte i detta. På min tid som ordf i skolstyrelsen tog jag strid mot lärarfacken för att ha maximalt antal skoldagar. Sverige har idag den dyraste skolan i OECH och det kortaste skolåret. 187 dagar är lediga och 178 dagar är skoldagar, Svenska elever är lediga mer än halva året. Nåt att tänka på?

Sitter på ett lärorikt möte där jag för en gåmgs skull inte medverkar. Det handlar om hur man arbetar med miljöfrågor i olika städer i Europa. Är här som vice prersident i Energy Cities. Om allt går som det ska är jag hemma innan midnatt. Är jäkligt trörr på att sitta på flygplatser och vänta. Men jag kan ju lösa, skriva och ringa folk.

Har fått ett rejält nätverk. Men skäms när folk kommer fram och hälsar på mig som en gammal vän och jag känner knappt igen dem. Som att bli lte dement och försöka spela med!

Får gott om frågor nu om vad som händer om Öster torskar!? Är noga med att säga att Öster är Öster och kommunen är kommunen. Kommer att tänka på skoldebatten. Skulle Öster spela bättre fotboll om staten var ansvarig för idrotten? Staten är ansvarig för polisen och det är numer en nyhet i SmP och andra tidningar om ett villainbrott klaras upp. Inte motsatsen!

Bryssel 20131008

Bo Frank