lördag 9 november 2013

Bo Frank är tråkig

Bo Frank är tråkig Utdrag i urval från min resedagbok. Bra frukost på Mollberg. Sveriges älsta hotell? Jag ville snika till oss ett skrymsle som konferensutrymme. En av allianskamraterna - eller flera - förmodligen en organiserad komplott mot mig kom på idén att sätta oss på båten till Helsingör. Problemet var dock att de yngre inte visste hur man "turade". Där kom min styrka till pass. Vi tog minibussen till marinan. Jag insåg att jag måste böja mig för majoriteten. För att inte tappa initiativet! Köpte så åtta enkelbiljetter till hela allianstruppen. De blev lite förfärade. Vi kastade oss till ett tyst hörn i cafeterian där vi fick ihop åtta platser. För 281 kronor hade vi ett flytande konferensrum i fyra timmar och hann med att åka till Helsingör fem gånger. Det var i ärlighetens namn säkert 25 år sedan jag "turade". Och 100 kr för en räkmacka och ett glas vitt är helt OK! Alliansvännerna stortrivdes. Vi kläckte idéer och spånade. Inte någon av oss hade den nye oppositionledarens vision att livet skulle gå ut på att göra livet surt för majoriteten. Vi hade tänkt oss att behålla majoriteten! Det som kom ut av vår vistelse kommer att ge sig framöver. Logistikchefen Per Schöldberg fixade fram bussen i ösregnet i Helsingborg för den mycket beresta alliansen som varit utomlands fem gånger på fyra timmar! Vi körde så hem genom ett grått Skåne. Avstigning på kommunhusets gård. Höger, vänsterom! Medvetna om vi lagt grunden för ett fortsatt alliansstyre i Växjö. Tack kamrater för en bra resa! Och för att ni lurade mig på lite äventyr! Bo Frank Växjö 20131109