onsdag 6 november 2013

Företagsbesök

Företagsbesök Kan knappast ha roligare jobb. Omväxlande. Ny lärdom varje dag. Nya spännande människor. Duktiga medarbetare. Och dessa ständigt missnnöjda sossar som hade gjort allting så mycket bättre. Gillar och styra och ställa. Kan inte tänka mig att sitta i opposition. Så lite handlar valet om att vinna eller försvinna. Jag bedömer det som att alliansen i Växjö har goda chanser. Men medborgarna bestämmer. Och jag har våra medborgare att tacka för allt stöd under många år. Det händer ganska ofta, och jag säger som det är, att folk säger att man rösta m lokalt och på något annat parti till riksdagen. Eller att man säger att jag röstar inte på dig men jag tycker att du gör ett bra jobb. Har idag köpt färsk kolja på torget. När fiskbilen kom tidigt på morgonen. Nu företagsbesök för hela slanten idag. Vi skall ut i den s k verkligheten. Det finns ärligt talat inga som är ute i den s k verkligheten mer än ett aktivt kommunalråd. Det är ytterst sällan man är ifrån verkligheten. Och i en liten stad som Växjö är det lätt för folk att komma till tals med politiker. Jag tar intryck av avd folk säger. Mer än vad folk tror. Mer intryck av de 98,5% som är kreativa och sliter, det skall medges. Har börjat lära mig på äldre dag att stänga ner energitjuvar! Besöker idag Sundins, Readly och AD Trä. Idag är det Gustav Adolfs dagen. Kommunens flaggor är vackra mot en himmel som har blå strimmor bland allt det grå! En del stollar lär fira minnet av hjältekonungen. Jag gläder mig mig mer åt att tidningen rojalisten kom igår. Men en vacker bild av drottningen på första sidan. Men är sur över ständiga nyheter som judiska bosättare som ställer till det för den fria världen. När får vi uppleva en amerikansk president som vågar ta Israel i örat riktigt ordentligt?? F ö. Hela världen pratar om landet Sverige där den som har en dator skall betala TV-licens. Och där ett sunkigt bolag, Radiotjänst, jävlas med landets statsminister. Lägg ner Radiotjänst omgåedne. Det finns jobb i gruvorna! Bo Frank Växjö 20131106