lördag 16 november 2013

Kineser

Kineser I morgon skall jag och min lilla mexikanska solstråle till hustru ha våra fyra kinesiska vänstudenter på middag. De får duvning i svensk kultur. Nu har vi kommit till filmer. De skall genomlida Änglagårdstriologin. Kanske inte på en gång. Det är Sverige i ett nötskal. Vid jul får de se världens bästa film, Fanny och Alexander, fem och en halvtimmesvarianten. De kommer att få se Så som i himlen. Och äktsvenska kultur som Beatles. De kan en hel del om Beatles. Mer än vad jag trodde. Hittade en tiskrift i går och Beatles bilar! Otroligt. På måndag kväll har jag förresten nästa sista gången på min Beatlesstudiecirkel! Konstaterar att EU-kvarteren i Bryssel är ganska tomma en lördag! Men arbetsmoralen är hög. Nör vi lämnade DG Miljö igår vid halv sex, en fredag, så satt nästan alla på sina rum och arbetade i lampans sken. Varför så många notiser? Satt en en sittställning som gjorde att jag två gånger delitade en nästan full A4-sida! Blev så sur! Bo Frank Bryssel 20131116