tisdag 19 november 2013

Kommunalrådet och nunnan

Två poetiska mästerverk från fullmäktge För oss med diagnos av något slag måste man göra något eller några andra saker samtidigt som det är fullmäktigemöte. Jag fixar och donar så obemärkt som möjligt. Missar aldrig vad som sägs från talarstolen. Oftast skriver jag. Allt oftare limmerickar. Hur det nu stavas. En av mina företrädare Gunnar Hillerdal, kunde på ett fullmäktgemöte skriva ett tiotal brev, en halv bok och några recensioner. Tar med två av de tjugo limmerickar som jag knåpade ihop idag. Och som ni redan vet har jag viss distans till mig själv. Få har så många fel som jag för övrigt. Och några förtjänster. Kommnalrådet och nunnan! Ett kommunalråd från Borås kunde inte förstås han pratade strunt och lovade tunt var rentutav dum som en gås Men träffade En nunna från Flen som till mässan var sen då hon i abbedissans trunk hittade en smaskikg och läcker munk som varken var man eller hen Bo Frank Växjö 201311