lördag 14 december 2013

Jag är sur på media och så förutsägbart i Växjö!

Och detta har kanske inget med partipolitk att göra?!? Vet ej? Kanske!? För en tid sedan blev det känt att landstinget var bäst i Sverige på vård. Stort uppslagen intervju med den politiskt ansvarige? Självklart inte. Hemtjänsten i Växjö fick toppbetyg av brukarna. Liten notis. En tjänsteman fick uttala sig. Ponera att det blivit skit i dessa två fall. Givetvis två uthängda moderata ordföranden. F ö glad över att ha varit på stan och träffat medborgare och serverat glögg. Och stormförkyld. Vet de som skulle gett upp för mindre. Julstökar. Läser en massa tidningar. Smågrinig eftersom jag är förkyld. Men håller 800-meters tempo. Går ut så fort det går och ökar. Trodde dock att jag fått hjärtinfrakt i em. Som en elefant satt på bröstkorgen. Har detta ibland. Det lättar om man dricker något. Stökar hemma. Stryker veckans berg av tvätt, inklusive hustruns konstigt veckade blusar. Och lyssnar på P1, denna glädje i tillvaron. OBS skall läggas ner. Public service vill inte ha fördjupande intellektuella program. Bara lätttillgänglig skit man twittrar om. Det första jag skall göra när jag slutar som k-råd 2018 är att sluta betala TV-licens! Bo Frank Växjö 20131214