lördag 7 december 2013

På västfronten intet nytt

Härlig vinterdag idag. Även om jag ogillar vintern. Sociala dag. Olika besök. Lite mingel på stan. Bara omkring och prata med folk. Får deta både det ena och de andra. Saknar granen. Skall det ta flera dag att få upp en gran? Gillar inte när saker och ting tar tid. Det borde ha hänt innan det hänt! Köpte färk krabba på torget. Det blir fest för mig och lilla frun. Och en lagom sval Chablis till krabban. Har gått runt sjöarna ensam. Hustrun gillar inte kylan. Inte jag heller. Har läst fem tidningar idag. Stackars fp i Lund. Ett före detta kommunalråd skall bilda ett parti som är emot spårvagnar. Visserligen rätt tanke. Men hur kan man komma på idén att sabba det för att parti som gett ett förtroende. Sjukt! Och som sagt hade Lund inte haft så många akademiker så hade man haft 2 kronor lägre skatt och en effektivare kommun. Ganska mycket folk på stan. Visst, det kan vara frestande att gå på Grand Samarkand och slippa kylan. Ungefär som att fler spelar innebandy i stället för utebandy. Är det bara jag som kommit på den jämförelsen? Jag har varit på Grand Samarkand en gång. Moraliserar inte över att denna företeelse finns. Bättre att folk handlar i kommunen än utanför! Är själv känslig för service och att människor i denna branch ger allt. Gå förbi Moshi Moshi, Stadium eller Johanne. De ler som jobbar där. Och i många andra butiker. Vore jag inte den jag är skulle jag kunna räkna upp butiker där de som jobbar där är helt ointresserade av kunder! Nu tar jag helg! Bo Frank Växjö 20131207