måndag 9 december 2013

Vinna eller försvinna

Så har den moderata nominerimgskommittén presenterat sitt förslag till lista inför kommunvalet 2014. Tre Annor bland de 10 första, denna Annadagen. Den bästa lista vi haft någonsin både vades det gäller kvalité och kvantitet. En majoritet kvinnor. Utan kvotering. Annars är jag dock för kvotereing, som alla vet. Bra ålderspridning. Det kan inte vara mycket bättre. Jag är tackasam för att ha fått kommitténs förtroedne att toppa listan ännu en gång. Samtidigt är vi ett lag. Det blir nog ganska lite av personvalsinslag eftersom vi är så så samspelta. Jag kommer bara att trycka ett litet kort. På ena sidan står det " Ni känner mig". På andra sidan, min gamla devis, " Jag lovar inte allt, men jag ger allt". Den första devisen är snodd, erkännes. Från Angela Merkel. Det känns fint att få jobba tillsammans med alliansen i nästa års valrörelse. Och det är ingen hemlighet. Jag sätter allt på ett kort. Vinna eller försvinna. Försvinna innebär att jag inte leder moderaterna efter valet vid ett dåligt valresultat. GIllar tydlighet i politiken. Idag diverse måndagsmöten och ett bra möte med flygplatsbolagets styrelse. Har idag beklagat mig för Anna Tenje om att ljuskronorna på denm färdigställda Norrgatan är helt borta! Tänk vilka bekymmer man kan ha. Dett samtidigt som prickskyttar skjuter småbarn i Syrien. Det jag håller på med totalt sett känns futtigt med tanke på vad som händer i världen. Efter politiken skall jag jobba med detta andra. Efter 2018. Bo Frank Växjö 20131209