torsdag 30 januari 2014

2XReinfeldt

Läste på tåget en jäkla tramsartikel att unge herr Reinfeldt fått gräddfil in i Solna genom att hamna på plats 11 på fullmäktigelistan. Blir arg så jag kokar. Hos oss har vi tre unga muffare bland de 10 främsta. Det är tvärtom. Hade Solnas MUF-orför inte hetat Reinfeldt hade han kommit högre på listan. Sverige är landet tvärtom. Ju högre upp desto mer smutskastning i samhället.
Kom 10 min för sent till lunchen. Berättade för infrastrukturministern att tåget var försenat. Catharina tog passningen som den underbara person hon är.
Dagens höjdpunkt var Fredrik. Han presenterade hur vi skall vinna valet och det kändes som om vi redan vunnit. FR är en strateg utan dess like och vet hur människor funkar,. Och han dagtingar inte med sina värderingar. Det är klart att sossarnas bidragslinje aldrig kan segra över den mer humana arbetslinjen. Att alla behövs. Och att vi inte skall pensionera ut och osynliggöra männsikor som har det svårt. Dessa människor som sossarna vill placera på ett statistikkonto för människor som göms undan all värdighet! Vi står för att alla behövs och skall få ett människovärde. Sossarna står för att gömma undan människor från arbetsmarnaden. Så är det.

Underbart att träffa alla dessa härliga moderater, Från min kollega i Åre som är kommunal alkoholhandläggare på halvtid( hur fn det nu går ihop) till hövding Nordin i Stockholm!

Har tjatat mig till nya sladdar till dator och mobil som jag glömde på hotellet i november. Clarion Sign är modernt. Men helt OK! Bra mat. Men svindyra öl!

Nu läsa, mejla och fixa!


Bo Frank
Sthlm 20140130