tisdag 28 januari 2014

Allvar!

SmP läser min blogg ibland. Och fann en notis uppseendeväckande att jag skriver att Alvesta varit i fritt fall i 25 år. Tillspetsat men sant. För att vara noggrann avses det kommunes politiska styre. Jag har aldrig lagt mig i hur andra kommuner styrs. Men jag måste ändå notera att kommunledningarna de senaste 25 åren har varit tvungen attt förhålla sig till Alternativet. Och Alternativets blotta existens har förhindrat samverkan med Växjö. Det kostade skattebetalarna åtskilliga pengar att bygga upp en egen gymnasieskola i stället för att som Lessebo samverka med Växjö. All Växjösamverkan har ifrågasatts av Alternativet.
Skulle Alvesta bryta all samverkan med Växjö i alla avseenden skulle man vara tvungen att höja skatten!
Utvecklingsplaner har stoppats av rädsla för Alternativet. Jag har ju noterat detta på distans ocn ändå som en medspelare under nästan tre decennier i vår kommunledning!

M får samarbeta med vem de vill. Jag har backat upp Mats som en bra person. Och jag kommer att backa upp hans efterträdare. Men jag måste få säga som det är.
Och vill Alvestas kommuninvånare ha kaos får man rösta för det. Jag bara konstaterar att AA fortsatt att vara i opposition till allt och alla även sen man kom in i stugvärmen.
Ogillar dock inte Zona som person. Men det funkar liksom inte.


Bo Frank
Växjö 20140128