onsdag 5 februari 2014

Peter Norman och middag till levande ljus - som alltid hemma!

Hör Peter Norman på radion och blir lyrisk över denna klokskap och över Anders Borg som rekrytarade denne man till jobbet. Säger det igen, Anders Borg är den svenska politiker som imponerat mest under hela mitt politiska liv. Men Fredrik har ev svårare uppgift som måste behärska allt. Den mest påläste statsministern någonsin. Varken Erlander eller Palme visste vad en liter mjölk kostade. Och då fanns det bara en sort. Idag har vi 100?!?
Förbereder sen middag för min mexikanska sol. Vi skall tömma frysen. Ser fram emot morgondagen. Många glada möten. Tänket också koppla upp mig och höra Volvos årsrapport. Av artighet till en viktig industri i kommunen! För oss moderater kommer jobben först. Inte bidragen. Vi vill har flera skattebetalare som betalar lägre skatt. Inte färre som betalar mer. Då kapsejsar landet!

I morgon kväll extrainsatt styrelsemöte med flygplatsen. Men jag kommer inte att uttala mig om vad som avhandlas. Det gör vår eminente ordförande eller VD när det är dags! Efter mötet, eller vid tid som de bestämmer!

Bo Frank
Växjö 20140205