tisdag 18 februari 2014

Växjö-Amsterdam

Jag önskar jag visste vad det beror på att media våldsamt underskattar nyheten om en direktförbindelse till en hub i Europa? Okunskap? Ointresse för näringslivet? Verkar mera intressant om någon klagar på en dammtuss i ett klassrum! Speciellt om det städas privat. Innan brydde sig ingen! Noterar också att den årliga undersökningen om journalisters partisympatisörer inte gett några avtryck i lokala media! Kanske Växjö-Amsterdam hänger ihop med detta. En ny flygförbidnelse är något ovälkommet för mp. Och mp är största parti för journalister. Det är så "fegt" inom politiken att det bara är jag som vågar lyfta detta. Med journalisters partipreferenser. Om ni visste, kära läsare av min blogg, hur rädda mina politikerkollegor är för journalister! Man är livrädda för att bita ifrån. Man kan ju få igen många gånger om. Och om detta debatteras aldrig. Hatr inte på 40 år varit med om att politiken och lokala media pratat om detta! Alltid närvarande! Bo Frank Gran Canaria 20140218