onsdag 5 mars 2014

Ann-Christine Norlander, Annie Lööf och Mats Edman

En synnerligen trevlig tillställning på van det Nootska palatset idag då Välfärdens 100 vitigaste kvinnor presenterades av den mycket drivande chefredaktören för Dagens Samhälle. Sveriges bästa tidning på sitt sätt! Hann också byta några ord med prisutdelaten Annie Lööf. Portarna till den stora salongen slogs upp kl 11.00 och det första man såg var bord som dignade under en läcker buffé! Och vin därtill. Minglade och träffade många intresanta personer. Såg bara moderat kommunalrådskollegor som tyckte var vikitgt nog att backa upp sina kvinliga chefer. En av dessa var min kompis Håkan Jansson, lso från Jönköping. Han var där med Agneta Jansmyr, landstingsdirektör som kom femma. Och var företrödare till vår Ann-Christin Norlander som kom på plats 75. Bara 74 kvinnor framför sig! Inte dåligt. Nu rusar tåget tillbaka över Östgötaslätten. Rika bönders stora åkrar börjar vakna till liv. Lite grönt här och där. Skall snart försjunka i en ny Alexander McCall. Hemma efter mörkrets inbrott. Tror att lilla frun är på vänortsföreningen. Börjar morgondagen med Rotarys frukost möte som är hos Doris på lasarettets matsal. Så full fart med sammanrräden fram till 22-tiden. Veckorna går snabbt. Otäckt småkallt på mornarna när jag går till jobbet. Kom att tänka på en insämdare som fabilerade ihop något uttalande jag skulle ha gjort när jag varit ute och cyklade i stan. Som alla vet är jag aldrig ute och cyklar - med cykel. Det påstås en hel del om mig. Vänjer mig doch aldrig riktigt vid detta! Norrköping 20120305 Bo Frank