fredag 25 april 2014

Vill jag läsa en bok skrver jag en - sista dagen i Bryssel för denna gång

Växjögänget hoppade hotellfrukosten för 27 euro per person och fick fyra frukostar för samma pris på lilla baren bredvid detta hemska konferenshotell. En ny spännade dag ligger framför oss. Det är Lotta och jag som är här tillsammans med två av våra eminenta miljötjänstemän. Det enda som är riktigt tråkigt är att det tar sån jäkla tid att åka hem. Fastän det är samma tid som att åka ut, känns det dubbelt så länge. Är hemma ganska sent ikväll. Skall då åter ta hand om katten, fixa hemma, sjukbesök, Blekinge? och på söndag har jag både böte och en träff med en journalist. Det känns som man inte kan överblicka vad som händer. Men en lyx att kunna ha "dötid" att läsa det man älskar. Och det är inte kommmunala handlingar och som alla vet så är det länge sedan jag läste dylika. Om jag skall raljera med mig själv och närma mig min Disraeli, så sa han en gång; Vill jag läsa en bok så skiver jag en. Vill jag läsa en kommunal handling så skriver jag en! Bo Frank Växjö 20140425