lördag 24 maj 2014

Om valresultatatet i EU- valet - rösta för nya moderaterna och på Oliver

Media älskar mp, f, v och s. Det visar Göteborgs universitets årliga undersökningar.

I Växjö är mp bara ett stödparti till v. M och alliansen driver miljöfrågorna. Europas grönaste stad förknippas med Ego som jobbat med detta i 40 år och som är känd i Sverige hos alla moderater för detta. Så är det. Vi i alliansen bär upp Europas grönaste stad. Ingen i mp tar mig i en debatt om kommuens miljöpolitik!

I Sverige driver mp en röd politik för ekonomisk kollaps men hamnar ibland rätt i en miljöfråga. I riksdagen har alliansen sammantaget den bästa miljöpolitiken.


I EU-parlamentet har mp onekligen en linje som de svenska väljarna uppskattar. Tur att inte alla läst senaste numret av Svensk Natur. M dissas helt och mp hissas. Och bortsett från vinklade frågeställningar, så  ligger det något i SN:s granskning. EPP för ingen bra miljöpolitik. Ingen av de nuvarande moderterna skulle få mitt kryss. Fast Fjellner är nära för hans engagemnag för fiskens överlevnad!  Har därför kyssat vår egen Oliver. Sviker inte mitt parti men kan heller inte gå emot mitt eget samvete. Därför skriver jag detta nu. Rösta m. Men kryssa inte någon av de nuvarande parlamentarikerna. Jo,  kanske Fjellner som är drivande eller Oliver nr 11.

Vi behöver få in de nya moderaterna i Europaparlamentet!

Och dessvärre står mp, sd, v och halva s för en politik som försvagar EU!

Ni känner mig! Ni vet att jag skiver som det är och med distans både till mig själv och mitt parti!

Bo Frank
Växjö 20140524