fredag 2 maj 2014

Semester

Har haft "semester" senna vecka p g a sjukdom i familjen. Har gjort enstaka nedslag på jobbet och har inte varit i form för att blogga. Och det är jag väl inte nu heller egentligen. I maj. Vi moderater hade som enda parti olika arrangemang denna dag. Dels en massiv insats i Strandbjörket i samband med Växjöloppet. Kallt som i graven. Och så var vår fina valstuga igång på Storgatan. Var på båda ställena. Och tog också en motionsrunda samtidigt som jag delade ut små lappar i brevlådor. " Ni känner mig..." Räknar med att personligen dela ut minst 10 000 fram till 14 september. SmP idag. Artikeln om Araby. Konstaterar att det finns en betydande rädsla att prata med media. I själva intervjun pratades det en hel del om droger. Detta fick väl inte plats. Under lång tid har det funnits en samstämmighet i Brå om ökad droganvändning hos unga. Droger är dock lite som trafikbrott. Brotten upptäcks först i statistiken när det sker ingripanden. Eller som fyllebrott. Vet inte hur många sådana det rapporteras i Växjö, men jag är väl inte ensam om att dagligen se påverkade människor mitt i stan. Tror att det dock kommer ut några bra saker av dessa skriverier. Ungdomsgruppen kommer nog inte att läggas ner igen och såväl kommunens som polisens insatser i sommar kommer att vara påtagliga. Skall jobba halva denna "semetserdag", så sjukbesök och valarbete! Växjö 20140502 Bo Frank