lördag 14 juni 2014

Oves kompis

Du som inte ännu läst En man som heter Ove, gör det! Om Ove hade haft en kompis, var det honom jag mötte i valstugan igår. Sverige håller på att gå under av alla sexgalningar, tjyvar och muslimer. Det var var hans analys. Det enda som fattades var hat mot alla som kör Audi!
Och så var det detta med skolavslutningarna. Som muslimerna tagit ifrån oss. Trort att jag berört det innan! Som alltid när folk kommer i valstugan är jag rakt på sak och säger vad jag tycker. Och vill någon att jag berättar vad partiet tycker kan jag stå till tjänst med det också , i den mån jag vet vad partiet tycker. Det kan ju ändra sig över en natt! Efter 45 år i partiets tjänst känner jag att jag inte behöver göra som alla i karriären. Vara tyst! Och det har jag aldrig varit.
Sa till Oves kompis att jag anser att man som invandrare skall ta seden dit man kommer. Men också att jag tror på ett mångkulturellt samhälle. Inte minst för att det är mycket roligare! Och att jag inte träffat en enda muslim som haft något emot en skolavslutning i en svensk kyrka! Tvärtom att muslimer anser att svenskar har beröringsskräck för alla religioner inklusive kristendomen. Det är den svenska vänstern, s k humanetiker och marxistiska pedagoger som satt stopp för de hederliga skolavslutningarna med en sommarpsalm och en präst som säger några ord.
Oves kompis köpte inte alls mina resonemang mer än på en punkt, att det nog inte var muslimerna som stoppat skolavslutningarna.

En dam i valstugan var sur för att hennes grannar inte klippte sin häck och undrade vad jag skulle göra åt det. Och så detta med pensionärsskatten. Och en ung mamma  undrade varför kommunen vill förbjuda skolresor. På det sista punkten kommer alliansen med ett skarpt förslag som kläckts av centern.
Det är kul i valstugan. Den smutsige cykelmannen kom för tredje gången idag och tog en grabbnäve godis. Han är hos alla partier. Häromdagen frågade jag honom vad han lever på när det inte är val? Svaret kom blixtsnabbt. På dig!

Fast när man haft ett antal kompisar till Ove på en och samma dag blir man rätt trött psykiskt! Och nästa gång man går till valtugan är det lika roligt. Gilllar att träffa mönniskor! Och som sagt, 98,5% är mycket bra!

Bo Frank
I Österled