onsdag 16 juli 2014

Min nya röjsåg!!

Klantar som matat trissan med tråd. Fick börja med att lära mig plocka ur trissan och spänna om trådarna. Min gamla såg/trimmer var bättre. Däremot fungerade sågen bättre. Omrimligt att behöva ladda helt ny tråd efter fyra timmars körning. Kanske skall laga upp den gamla i alla fall och ha den med!
Och så plockat 10 l hallon i landet. Mygg så in i bomben. Min lilla fru klagae över alla myggbett. Och varje litet myggbett blir som en böld på henne. Och jag ser inte tillräckligt bemymrad ut. Och det hjälper inte att dra till med hur kvinnor har det där talibaner styr.

Det är 22 grader i vattnet. Blåste för mycket för att ta båten ut för att bada. Vi gick emellertid till badplatsen på Ekenäs. Fast jag föredrar att bada vid egen brygga. Egen härd är guld värd!

Vi hade som vanligt siesta/sov till dagens sommarvärd. Idag sisådär. En skogsmulle med gott hjärta som gillade s k fusionsjazz. Igår var en höjdare. Bland det bästa jag/vi hört. Marianne Bernadotte. Gillar enkla/fina människor som kan röra sig fritt i alla värlar utan att behöva rättfärdiga sig själv genonm att anlägga når jäkla klassperspektiv. Och det har jag sett i privatlivet, att många av de uttalat röda är de mest egiotrippade som själva gjort minst för sina medmänniskor. Det största görs i stillhet och det vet vi inte ens om. De jag beundrar mest i Svetige är alla dessa människor som sluter i föreningslivet för att hjälpa andra. Kultur, idrott, brottsofferjour, kyrkor, mm mm. De är hjältarna i dagens samhälle. De som görs mest och skriker minst!

Ni ett sista bad för idag. Vi har en klarblå himmel. Rak västlig vind. Och 24 grader ute. Vis halv sju på kvällen. Snart dags för att ladda upp för kvällens deprimerande snigeljakt!

I morgon lägga ny tjärpapp på del av ett lekstugetak. Och rensa stuprör. Och åka på mingel i Karlshamn med anledning av Östersjöfestivalen. Som sagt. Skulle kunna tänka mig at bo i Katlshamn. Och Kalmar!

Bo Frank
Växjö 20140716