onsdag 2 juli 2014

Visby

Smabb förbindelse via Bromma. En flygpalats som v och mp vill stänga. 26 000 jobb går åt skogen. Strosade på stan i flera timmar. Lyssnade på Kung Carl, ( Bildt). Den partiledare jag träffat mest. Var på Smart housing, Boklok och bara kollade på allt. Alla är inte här, men bra många. Mitt seminarium. Fick det att hetta till! Men för snällt. JM bygger bara i tillväxtregioner. Inte i Växjö. Kanske fel på deras ombvärldsbevakning, eller är det så att marginalerna är för små i Växjö. JM tjänar mycket!
Träff med SmP. Försa mig kanske om att kommunen skall vara här nästa år!?

Strosade. Blev stoppad av folk som kände igen mig. Själv stoppar jag aldrig någon. Vill inte tränga mig på. Har sagt nej till olika sorts mingelinbjudningar ikväll, menar tackat nej. Mycket kändistätt här. Kanske tar en öl med Anders G Högmark ikväll. Han ringde igår! Tidigt kväll. Soligt idag, mot all förmodan. Glömde köpa regnställ idag, inför morgondagen. Ber till högre makter om bra väder på Island!
Dagens höjdpunkt var ändå en åktur men en bil som jag tyckte såg ut som en Mazarati! Det var en ny Tessla! Oj!

Saknar min lilla fru!

Bo Frank
Visby 20140602