torsdag 7 augusti 2014

Kommentarer från medborgare

Kvarg med blåbär till frukost och lunch. En riktig bit kalvlever och rött vin till middag, sent! Valarbetat nästan 12 timmar idag. 10 min lunchrast. Bara en stolle i valstugan! Och några knäppa vykort i posten hem.
Dagens frågor. Invandring, vad lekgatan kostarm, folk förbannade för hästarna på Nygatan. Folk förbannade på att det blir oljud på Karl-Oskar. Folk sura för cyklar på Storgatan. Några nöjda med skolmaten och att på deras skola är det inga problem. Några arga för att bli en del av region Skåne. Somalisk man med 7 barn som inte får större lägenhet. Två arga fas 3 damer från Alvesta som inte hittar någon politiker där att prata med.

Men desto fler som tycker jag gör ett bra jobb och är oroliga för att jag skall lägga av. Trevligt moderatgäng som alltid i valbyrån. Har väl varit halva dan där. Denise, Catharina, Johan, Tor, Björn m fl. Träffade medborgare på Teleborg. Fina bilar både utanför villorna och hyreshusområdena. På en villauppfart stod det två lyxbilar och plastbrevlådan hängde ihop med ståltråd.

Våra affischer är överlägsna. Sossarnas är som om Jante har tillverkat allihop med budskap som gjorts från Sveavägen. Vi gör vårt själva. Kan tycka det är för mycket Nya moderaterna hit och dit. Inget fel på de gamla, förutom att vi inte vann så  många val!

Hustrun fortfarande förlupen hos barnbarnet. O som sagt, då passar jag på med kalvlever, råstekt potatis, citron, sardell och kapris. Gräddsåsen skippar jag!

Lite skrivgöra ikväll. Och kanske somnar med en gammal Torgny Lindgren. Men först alla mejl och obesvarade samtal. En kille som jag såg i valstugan igår har talat om att han vill bli medlem! Svårt att neka honom det.

Bo Frank
Växjö 20140807