onsdag 8 oktober 2014

Bombmannens testamente

Höll mig vaken halva natten. Inte världens mest välskriva kriminalreportage/roman. Men mycket läsvärd och ger också lite av en politisk dimension av vårt rättsväsende som inte ens i en demokrati är utan komplikationer.
Släpat med mig träningsgrejor i mitt handbagage, max 8 kilo. Böcker och laptopp halva vikten. Har lärt mig att packa smart. Nu snart iväg till en workshop där jag skall pratat om mitt favoritämne, förutom Beatles, Bergman och Benjamin. ( Disraeli) Växjös miljöarbete. Den dryga timmen jag hittat på programmet för att springa, gick om intet. Ganska bra regn här. Det är väl de enda likheterna mellan Bryssel och Växjö. Regnet!
Fick nyss en fin inbjudan, att prata på premiären av en nyklippt version av A hard days night, på Palladium i Växjö. Själv kör jag Magical Mystery Tour på kulturnatten i januari.

Nästa vecka skall vår jätteaffisch från valtugan upp på mitt rum på kommunhuset. Vårt lokala variant av Abbey Road. Tack alla moderater som står ut med mig! 2018 går jag inte med på övergångsstället. Då får "de" hitta på nåt nytt som ger eko!? Varför inte hela fullmäktigelistan som i en gigantisk installation med blommor som S:t Pepper?

När tiden för att springa, som blev en skriv och lässtund nu är ute, spricker det upp!

Outgrundliga äro Herrens vägar, för att prata med bombmannen.

Bo Frank¨
Bryssel 20141008