onsdag 3 december 2014

Regeringskris - Carl Otto Werkelid om sd och mobbing - AKB ny statsminister!

Tror att många hajade till under Tankar för dagen i P1. I morse!

Carl Otto Werkelid pratade om mobbing. Hur några grabbar på lekplatsen bestämde vilka som får vara med och leka och vilka som skall mobbas. I riksdagen mobbas ett parti som har fått 800 000 röster. Enligt Werkelid.

Nu ger de mobbade igen.

Svenska folket gillar inte mobbing, främlingsfientlighet eller en extremt generös flyktingpolitik jämfört med andra länder. Så enkelt och så svårt är det.

Det går inte för de etablerade partierna och gå in i ännu en valrörelse och påstå att det finns ett antingen eller när det gäller flyktingpolitiken!

Idag skall jag prata Beatles igen. Rotary. Onsdagsklubben! Innan dess skall jag rösta på vår domprost i biskopsvalet.

Glad för mycket hög närvaro på mitt Beatlesföredrag. Fick två nya förfrågningar idag! Om nya föredrag om Beatles.

Littorin vill ha tillbaka Reinfeldt. Jag anser att valberedningen blixsnabbt talar om att AKB får frågan och kan tillträda omgående som statsminister om talmannen ställer frågan!

Sossarna kan inte regera Sverige.

Men upp med s om flyktingpolitik och arbetskraftsinvandring. Strama åt lite och slå undan benen för sd!


Bo Frank
Växjö 20141203

PS. Agenda ville ha med mig i direktsändning i kväll. Om detta inlägg och regeringskrisen. Sa nej. Lägger inte tid på det. Kan svara på frågor från Växjö till den som vill höra min åsikt! DS

Växjö 20141203
14.37