torsdag 4 december 2014

I morgon har vi valupptakt! Dystert för oppositionen!

I form av en julfest på lokal. Är som alltid taggad att gå ut i valrörerelse. Även om det "bara" handlar om riksdagen. I morgon börjar vi peppa varandra. Och vår ödmjuka slogan skulle kunna vara . Gör som i Växjö! Rösta på alliansen.

Det är klart att vi som är politiker måste lägga krut på att träffa medborgare och kampanja. Och inte bara sammanträda. Och sitta på interna möten. Och lyfta arvoden!

Har valplanerat med Anna Tenje idag. Genom att gå en snabb långpromenad i en och en halv timme med två styck barn Tenje i var sin barnvagn. Hennes "stackars" barn har redan börjat säga att de reserverar sig! Helt normala ord för små barn!

Diverse möten. Iväg till Vida Arena och fick se Lakers spöa HV71! Hellre Köpenhamn norra än Jönköping Södra, bevingat ord från mig för 10 år sedan! Hade med mig min solstråle till hustru och våra tre kinesiska studenter. Är för åttonde året vänfamilj för utländska studenter! Uppmärksam medarbetare på kontoret har förbjudit mig att kalla dem för "våra kinesflickor"! Vi har haft ungdomar från nästan hela världen. Det är härligt att ha ungdomar att bry sig om när "barnen" är utflugna! Fixa mat och få curla lite!

Körde damerna hem efter matchen. Stundtals tyckte jag att " mina " damer var mer intresserade av vitt vin än själva matchen! Husrun engagerade sig dock mera i matchen än vad jag gjorde. De mexikanska generna är hjärtligare och mer levande än våra frusna vikingagener!

I morgon! Frukostmöte med Swedbank! Diverse möten. Lunch med Växjös Imam och så inre tjänst. Kanske snabbpromenad med lilla frun innan vår valupptakt!

Min ambition! Bättre valresultat än 14 september!

Ge mig gärna goda råd, Du som läser detta!

PS Senaste opinionsundersökningen visar att bara 2% vil ha en ny regering s och mp! DS




Växjö 20141204

Bo Frank