onsdag 10 december 2014

Moderaterna och flyktingpolitiken!

Detta är mitt sista inlägg i år i denna fråga. Bara så ni vet!

Möte i Sthlm i vår s k skl-grupp! Ca 80 ledande kommunalpolitiker i Sverige. På sedvanligt månadsmöte och julfest. Jag har kanske lite möjlighet ett läsa av stämningar eftersom jag är den som varit med längst av alla kommunalpolitiker i denna grupp. Partisekreteraren var där och förklarade för oss vad vi skall tycka! Jag kommer aldrig att avslöja vem som säger vad eller vad som sägs på interna möten!

Samtidigt presenterade TV en undersökning som visar att 52% av alla ledande moderater ute i landet vill ha en mer återhållsam flyktingpolitik! Detta är speglar inte sanningen. Även om man får svara anonymt så är t o m ledande moderater rädda för att svara. Jag bedömer att 85% av dessa och 90% av väljarna önskar en human men mer återhållsam politik! Mina åsikter kan ni läsa på min blogg. Jag är en av dessa som tycker att Sverige skall gå i täten när det gäller miljö, jämställdhet och flyktingmottagande. Vi skall ha den mest generösa politiken i EU! Men vår flyktingpolitik är extremt generös och saknar folkligt stöd.

Träffade idag som vanligt folk från andra partier i Sthlm. Åsiktsdiktaduren är än större i andra partier.
Mötte "rävar" från c och fp som var djupt bekymrade för sina partiers verklighetsflykt!


Bedömer det som att det finns en majoritet hos alla partiers lokala toppföreträdare att Sveriges flyktingpolitk är för genrös jämfört med andra länder!

I Sveriger händer inget. Állt som händer, det sker i en kommun! Och vi som är ansvariga är ansvariga! Vi kan inte som regeringen hänvisa till någon annan. Någon annan, det är vi i kommunerna.



Bo Frank
Stockholm 20141210