onsdag 3 december 2014

Vem står på vår riksdagslista vid nyvalet?

Låt mig först säga att vår möjlighet att få folk att gå och rösta m är att vi hittar en ny position i flyktingpolitiken. Ingen dramatisk förändring mer än att vi kommer bort ifrån " antingen eller". Vi skall inte som sd dissa mp. Gott om bra mp, inte minst i Växjö! Vi kan heller inte dissa sd genom att säga att det är omöjligt att diskutera vad som är en rimlig nivå för flykingpolitiken. Mps inställning känns mer human än sd:s men in politiken måst man ta in både idealism och realism.

Rosor i ett sprucket krus är ändå rosor.

Har redan fått frågan om jag skall kandidera nu.Hade kanske tänkt det 2018?

Men nu? Utan att förhäva mig så är risken stor att jag skulle kryssa in mig. Och jag har ju ändå gått till val på en sista period som ledare för Växjö!

Längatar dock ärligt efter att vara i valrörelse igen. Det vet alla som känner mig. Det är mitt element!


Bo Frank
20141203