lördag 10 januari 2015

Betyg AKB

En stark fyra, kanske femma, men även jag är en del av Jante och vill inte framstå som en megafon. Sett på TV. Nästan att jag ångrar att jag inte åkte. AKB gjode det bra. I sitt tal.  Alliansen får snart förtroende igen.
AKB är smart. Hoppas bara att hon, trots att hon är kvinna, vågar visa lite känslor. Kvinnor i politiken har tuffare jobb än män. Hade svårt för FR som aldrig visade känslor mer än mer eller mycket kontrollerad. Ett sådant förhållningssätt gör mig obekväm och fundersam. Kanke dock mitt problem. Som har en lätt släng av diverse bokstäver och är upp och ner!  Men som ändå
hållit ihop en allians längre än FR och vunnit fler val!

Ny partisekreterare. Modern i många avseenden. Inga problem med det även om jag gillade Bertil af Ugglas som var min förste partisekretertare. Som gled in på Gimo i en Jaguar 1970!

Topbé förefaller vara en hygglig prick!

Är helt säker på att partiet kommer behöva min kunskap i diverse frågor oaktat att jag är på tvärs ibland. Det är bara i små sekter som alla är överens. Och allt som händer i Sverige händer i en kommun.

Sverige och moderaterna har mycket att lära av Växjö. I Växjö är alla partier bättre än partierna i Stockholm. Växjö är grönare, mer jämställt och satsar mer på kultur. Och har en kommunal insatsstyrka. Och vågar ha synpunkter på flyktingmottagandet!

Växjöborna är Sveriges bästa invånare. Det ger näring till oss som är politiker!



Bo Frank
Växjö 20150110