måndag 19 januari 2015

Farnor, MC-gäng, Sverigebygget och Öster!

Fin söndag. På Nyårsrevyn, har jag någonsin missat någon? Med min vackra fru och mor. Bra revy! Säger som alltid, Nils Åkesson är ett geni! Middag för mamma hemma efter revyn!

Idag ! Kommunalrådsmöte, KS presidium, med många spännande möten. Konstgräset rycker allt närmre på Myran! Polisiär aktivitet i MC-lokalen också idag. Fattar inte varför inte polis och media skriver om vilka klubbar det handlar om! Borde själv ta reda på vilka regler som gäller för min  blogg. Så jag kan hinna före media som fegar!? Stationerna bara dyrare och dyrare? Hade vi beslutat om de nya tågstoppen i länet om vi haft Facit? Tveksamt!?
Lunch med en kompis som har koll på det mesta som händer i Växjö.
Beredningsmöte på flyget. En hel del intressant framöver! 
Möte om höghastighetsbanan.  Tre k-råd och kommunchef. Kommunchefen presenterar snart den person som på heltid skall jobba med att lägga grund för detta projekt! DETTA ÄR DET STÖRSTA ENGAGEMANG FÖR VÄXJÖ NÅGONSIN SOM VI BARA SETT BÖRJAN PÅ. Projekt på kanske 20 miljarder som berör Växjö kommun över en tidsperiod!?

Julen slut. Sen middag hos mor, lutfisk. Gott!

Älskar min lilla fru, mitt jobb och som jag har det just nu. Trots magnetröntgnbesked idag om helkass nacke, kärlkramp som gör att jag vaknar ibland och de vanliga åkommorna. Min gamla kommunalrådskollega Lotta Svanberg, som gör entré  hälso-och sjukvårdsberedningen har lovat fri
förskrivning! De gamla drösar av nonstop i doceringsburkarna som k-råden fick av Monica Sandberg för fem år sedan har slutat verka!

Bo Frank
Växjö 20150119