onsdag 4 februari 2015

Påtryckning mot polis och åklagare och Smålandsnytt

Smålandsnytt ringer och ber mig kommentera påståendena om att politiker utövat påtryckningar mot polis och åklagare! Jag säger att jag inte kommenterar skvaller och att jag gärna kommenterar när
det finns något konkret att kommentera. Reportern ger sig inte utan vill att jag skall kommentera. Och frågar mig om jag utövat påtrtyckningar. Och det är ju helt grundlöst och osant!  En stund senare ringer samma reporter och säger att det första samtalet spelats in. Jag blir sur och säger att det är oetiskt. Reportern säger att jag gärna kan få göra om intervjuen. Det vill jag inte och avslutar samtalet.


Hade man vidarebefodrat en beskyllning från en politiker hade man nog krävt lite konkreta bevis? Eller vad tror du?

Noterar också,  att enligt radio Kronoberg har politiker, flera,  utövat påtryckningar.

Enligt  Smålandsnytt har en politiker velat ha information.


Det spretar en hel del!







Bo Frank
Växjö 20150204