måndag 9 februari 2015

Ryggskott och långa promenader, mer kultur

Det högg till i ryggen när jag skulle sätta på mig ena strumpan morgonen. Nån liten nerv som kom i kläm. Dock, i andra vågskålen. Sol, klarblå himmel och spännande dag. Gick stel som en pinne hela vägen ut till Liljevalchs. Bra utställning. Det fanns ett par tavlor som vår kassa kunde klarat, men de var sålda.
Vår lilla trupp promenerade så till Moderna. Ungefär som att komma till Louisiana. Att träffa gamla bekanta och möta nya "vänner". I basutställningen fastnade jag som vanligt för en röd Miró och en spretig Giacometti. Lunch som var så där.
Fortsatte så till Arkitektmuseum.
Lilla frun klagade på obekväma stövlar. Men vi gick tappert hela vägen tillbaka.

Satte mig på hoteller en stund och höll inte komma upp ur stolen. Det känns som knivar som vrids om. Till goda vänner på fika och promenerade så lilla frun tillbaka till tåget.

En stillsam söndagsöl på en trevlig pub. Queens. Snett mitt emot Strindbergs Blå tornet. Rätt tidigt kväll. Försökte hitta ett läge att kunna ligga på. Började på en ny Marie Ljungstedt.

Ser PM Nilsson mosa Valter Mupp i en debatt om samarbete med Saudi-Arabien.

Bo Frank
Stockholm 20150209