torsdag 18 juni 2015

Migrationsverket är ett skämt

Trots att jag meddelat Migrationsverket att kommunen inte önskar flyktingförläggningar ovanpå kommunens generösa flyktingmottagande så kan inte denna statliga myndighet ens kosta på sig att informera den politiska ledningen om att de redan på måndag öppnar förläggning i Växjö. Reagerar på samma sätt som min kollega i Lessebo.  Samtidigt som mitt eget parti inte ens vill sprida alla de flyktingar som kommer till Sverige på olika kommuner. Och regeringen vill inte ens utöka stödet till kommuner med högt flyktingmottagade. Hur länge orkar jag att föra krig på alla dessa fronter?

Och sossarna i Sverige vägrar stötta sossarna i Danmark för att de vill strama åt flyktingpolitiken. Vad är vi på väg?

Trevlig midsommar förresten.

Måste nu börja tänka positivt. Så att jag kan vara till någon glädje för min omgivning. Friskt att kunna ställa om sig så?

Blir först på torget i morgon för att köpa en vacker blomsterkrans till min lilla mexikanska solstråle.

I  Danmark går de flesta partier till val på en mer återhållsam flyktingpolitik från en låg nivå och i Sverige går de flesta partier till val på en mer liberal politik från en hög nivå. Och moderaternas propagandachef PM Nilsson i armkrok med Mona Sahlin konstaterar i TV att danskarna är tokiga!

Hur stora skall sd tillåtas bli? Att så många röstar på ett parti som har sitt utsprung ur rasismen, som är mot EU och Nato, mot kristna skolavslutningar och för högre bidrag är inte klokt! Men det är ett symptom på att svensk flyktingpolitik har nått vägs ände!

Bo Frank
Växjö 20150618