tisdag 27 oktober 2015

EXTRA EXTRA Read all about it! Stadskampen fortsätter och Blågröna Växjö spricker!! Rättelse!


En bra tisdag. Iskallt som vanlig i kommunalrådskorridoren. Dock p g a sedvanlig kyla. Inte nåt dåligt politiskt klimat. Moderat gruppmöte. Oliver på väg till Polen och Cathrina Winberg i Kanada. Kommunen reser mycket. Och jag sätter ribban. Kultur- och Fritid i USA förrförra veckan. Står upp för både för det - och julklappar till personalen. Häpnar över en grannkommun som vill späka personalen i säck och aska. Morötter är alltid bättre än piskor. Även om partipiskor och slika ting kan behöva finnas i arsenalen.

Kamlar - Växjö. Inte mer att kommentera. Glömde om att skryta om att Växjö också blivit Årets Mathuvudstad. Det enda som stör mig lite är att Barometern inte låter mig komma till tals på redaktionell plats medan SmP låter min kollega få säga sitt på redaktionell plats. Två gånger!  Hur skall man tolka detta?  Och Barometern svarar inte ens på mejl!!?? Nord-Korea!?

Och Radio Kronoberg lät oss båda komma till tals. Radio Kalmar? Nej då. Så är mediaklimatet.


Arbetsutskott. Bra möte. Vi tog intern budget för KS nästa år. Och lite annat.

Lunch med Sydafrikaner. Goda vänner! Bra utbyte. Men ANC i Sydafrika ersätter vikande opinionsiffror med att jävlas med oppositionen.

Så kom chocken. Cheryl Jones Fur. Partiledare för mp. Talade om att man inte vill fortsätta att ge cirkusar avgiftsbefrielse i Växjö!! En av mina hjärtefrågor av det lilla formatet. Som har en lång historia bakåt. Och sin förklaring. S och v har drivit detta i åratal. Att låsa cirkusar betala! Skall nu sd får avgöra detta i KF!!??

Nåväl. Skall inte överdriva detta. Klarar t o m av att alla gör revolt mot mig i denna fråga. Men det tar för långt att förklara bakgrunden till detta. Skulle behöva hjälp av f d SmP-medarbetaren Roy Himsell.

Möten.

Nu iväg till kvällsmöten!

Med sedvanlig glimt i ögat!

PS Rättelse. Barometern hörde av sig till mig till slut, efter åtskilliga förfrågningar från min sida. Men nåt skumt är det!  DS



Växjö 20151027

Bo Frank