torsdag 10 december 2015

M gör pudel. Väntar på ett erkännande. Nyheter från Växjö och länet som bara kan läsas här! Bert Karlsson

Rotaryfrukost. Mest glada och välbesökta mötet i år. Glad för att Suzana Mosevic blivit invald med Nils Posse som fadder.

Till Växjödäck för att lägga på vinterdäcken.

Regional utvecklingsnämnd. Sagt det för ut. Inga ärenden,  men Olof Björkmarker är en bra ordförande. Han eller någon annan borde bli RSO.

Till Kosta Boda Outlet hotell. Årligt styrelseinternat med flygplatsens styrelse. Kul att Gunnar Elm hänger med. Minne som en häst i vanlig ordning.

Samtal med SmP om curling. Och med radion om järnvägen.

Sensationella diskussioner. När kommer alla flyg till och från VXO att gå på biodrivmedel? Vi i styrelsen, VD och BP är på det! Världsnyhet på g!?

Ser TV. Partisekreteraren gör avbön för vår f d flyktingpolitik. Jag var de förste ledande politiker i vårt parti som ville ändra kurs. Har egentligen aldrig blivit motarbetad men heller aldrig fått beröm mer än från mina medborgare/väljare. Kommunalråden ser tidigare än andra vad som håller på att hända.

Ett boende för ensamkommande flyktingbarn i länet har fått stänga p g a stök.

Systembolaget öppnar kanske en ny butik i Växjö nästa år.

Ung, oskyldig kille nedslagen med knogjärn igår i Araby. Måste åka till lasarettet. Sa till sina föräldrar att han cyklat kull. Känd gärningsman.

Hörde en röst. På hotellet. I korridoren. Hej Frank! Har jag nåt otalt med dig!! Gick fram och såg att det var Bert Karlsson. Fick jag sköta de ensamkommande flyktingbarnen skulle jag spara 20 miljarder, fortsatte BK. Så jag kunde betala mindre skatt!

Talade om för BK att vi inte hade nåt otalt. BK grattade mig till SM-guldet och sa att han höll på Lakers. Delade bänk med Bert under min långa tid i riksdagen. BK har en otrolig koll på all idrott i hela landet på alla nivåer. Så kom ingen minder än Torsten Jansson och drog iväg med Bert. Jan Guillou skall också finnas på hotellet ikväll. Kommer inte att lyssna på honom.

En dag skall jag ha ett glastvättställ hemma. Fortfarande läckert på detta hotell. Fullbokat!  Glest med folk i alla affärer. Och hade inte koll på vilken storlekt på Illusion jag skulle köpa. Outleten motsvarande inte mina förvätningar. Har förmodligen allt jag behöver. Utom tvättstället.

Inte helt jämn könsfördelning i Flygplatsbolagets styrelse. Riktig jäkla skämmigt.

Har inte blivit bjuden på Nobelfest i år heller. Det vore något stort. Men å andra sidan. De som är där är mer värda att vara där.

Bara en tidsfråga innan Jimmy Åkesson blir inbjuden. Kan inte tro att Nobel skulle tyckt att det var smart att utestänga en av ledarna för de stora partierna i riksdagen. Samtidigt som kommunistpartiets ordförande är inbjuden. Samma kommunistpartiet som inte vill lagstifta mot terrorism idag!  Och nyttigt för JÅ att umgås med belevat och beläst folk! När han blir inbjuden.

Klimatmötet fortsätter. Less meat, less heat, skriver Paul McCartney på sin hemsida!



Kosta 20151210

Bo Frank