tisdag 5 januari 2016

Passar inte i skägg!

Härligt att komma igång med jobbet. Även om det drar igång till 100% först på måndag. Och i nästa vecka åker jag och min lilla fru till Maspalomas på en vecka. Bokade en annan resa igår. Tills när hustrun fyller jämnt i höst.

Gick i kylan runt sjöarna sent igår. Såg ännu en Agatha Christie. Med bl a Per Oscarsson och Britt Ekland i de ledande rollerna. Båda lysande.

Inget besked igår om den utlovade polissatsningen. Det kom ett negativt besked idag på morgonen. Har nu skickat nytt brev med begäran om träff med regionledningen. Dyster läsning i SmP också idag om diverse misstänka brott. Och det går inte att blunda för att många av dessa begås av personer som inte är svenska medborgare, varav en del utvisats. Gränskontroller håller dessvärre på att bli ett måste. Jag störs inte av att visa leg om jag reser till ett annat land. Det gör väl ingen som  har rent mjöl i påsen!?

Diverse utländska mejl om Växjös miljöarbete.

Årets första arbetsutskott idag. Kul att träffa de blågröna igen. Och idag också sedvanlig tisdags  m-grupp på mitt rum vid 08.00. Då hade jag redan haft en timme för mig själv.

Ny väggkalander också på jobbet. Beatles. Inköpt i Milano. Lunch på PM med en av alla mina favoritpolitiker i de blågröna. Förbereder en debattartikel tillsammans. ( Finns inte en enda i de blågröna som jag inte har fördragsamhet med och få inom oppostionen som jag har det svårt för )

Sonen tyckte  att jag skulle börja odla ansat skägg. Och är man kring 20 kan det passa med 6 dagars stubb. Men kanske inte om man är 60 plus och det ser vitt ut. Fick det sistanända beskräftat av en yngre kvinlig medarbetare i korridoren i eftermiddag. Visar på två saker. Min första magkänsla var rätt. Och vi har uppenbarligen högt i tak i korridoren.

I morgon dessvärre ledig. Trettondag. Till mor på lutfisk. Älskar lutfisk. Förhoppningsvis någon konsert i morgon kväll! Annars får jag passa upp lilla solen,  som har gått i moln lite grann. Halsont och krasslig.


Växjö 20160105


Bo Frank