lördag 5 november 2016

Kan man lita på det som står i Smålandsposten? Är s rasister?

Döm själv, hör gärna av dig med en kommentar. Tänk bara på att jag måste diarieföra mejl! SmP har uppmärksammat en längre intervju som Akuellt gjorde med mig om hur jag ser på olika regeringsalternativ i framtiden. Det kan kort sammanfattas i följande. Jag ser mp som det naturliga och mest önskvärda partiet. Jag beskriver sd som ett icke rasistiskt parti med ett rasistiskt ursprung och utesluter inte sd på sikt om man blivit ett mer rumsrent parti,  men att en regering med sd inte är önskvärt i dagsläget.



Detta kokar SmP ner till att jag föredrar sd framöver eftersom jag inte anser att sd är ett rasistiskt parti. Denna förenkling anser jag vara dålig sensationsjournalistik. Har vid olika tillfällen under gårdagen bett SmP om rättelse/förtydligande. Men det har man vägrat!

Tilläggas bör att SmP är den enda tidningen i Sverige som gjort en extremvinkel på min intervju. Inte ens Aktuellt som är själva källan blåste upp eller förvanskade intervjun med mig. Fast visst är saklighet mer tråkigt?

Inte kris på redaktionen, men medarbetare på SmP som jag talat med anser att redaktionslednigen gjort fel. Men att officiellt ge ett moderat kommunalråd rätt är en dödssynd. Man aktar sig!

Vi kan inte ta emot varenda tonårspojke i hela Mellan Östern! Vi måste ha gränskontroller! Vi kan inte ha en okontrollerbar invandring. Vi måste snabbare avvisa dem som fått avslag! 

Detta är citat från olika socialdemokratiska ministrar den senaste månaden. I en regering som består av s och mp!

För två år sedan hade liknande uttalande betraktats som rasistiska. Jag anser inte att socialdemokrater är rasister. En begränsad invandring kan aldrig vara rasism. Då har orden helt saknat valör och värde! Och när varje svensk känner oro för att få rasiststämpeln på sig för att man inte vill ha fri invandring, då är vi illa ute.

Växjö 20161105


Bo Frank