onsdag 2 november 2016

U-landet Sverige! Har IS intagit svenska domstolar????!!!???

Ogillar att vara negativ. Men vad händer i landet med det näst högsta skattetrycket i världen? 160 dagar för behandling av prostatacancer! I övriga Europa? Tåg som inte funkar. Inga poliser. Försvaret på lägsta nivån någonsin. Bidrags- och transfereringsystemen för människor som inte arbetar ökar lavinartat.

Personligen förtränger jag detta så gott det går och försöker göra mitt bästa där jag är. Samtal idag från en man som inte kan få färdtjänst till sjukhuset för förlamad hustru som skall röntgas. Samtal från Skåne som berömmer mig för att jag tar itu med tågen. Min sämsta gren. Att ta emot beröm. Ger hellre beröm. Faktiskt. Samma trauma som julafton och har skräck för att få julklappar. Någon psykolog får väl botanisera i detta.

Ägarsamråd om Kulturparken idag. Deprimerad som alltid efter dessa träffar. Regionens tjänstemän näst intill uppgivna! Skulle vilja skatteväxla för att få hela ansvaret för Kulturparken. Och regionens duktiga kulturtjänstepersoner! Snart enda möjligheten till att utveckla kulturen! Men den frågan äger inte jag efter årsskiftet. Ljungbergmuséet ute i kylan, fast ingen vågar uttala sig i frågan! I klartext!

Iskallt ute. Men värms av Växjöbor som stannar mig och vill prata. Dock en kritisk man som tyckte att en sjuksköterska skulle ha högre lön än Växjös kommunalråd. Förstår detta. Men det är ingen kö av sjuksköterskor som vill ha bort dubbla turer och annat som och som vill bli kommunalråd och jobba tredubbla turer! Växjöbor är världens bästa folkslag! Inkusive de som invandrat och funnit sig till rätta, jobbar, betalar skatt!

I morgon. Rotaryfrukost, byta däck på bilen, möten, möten och möten. Middag för våra mexikanare.
Änglagård III. Längre fram blir det alla Bergman, Beatles, Så som i himlen och Så som på jorden. Grand Torino ocn mycket annat. Det står en Grand Torino i vårt garage, tror jag!

Är FBI i lag med Trump??? Bill Clinton och Ronald Reagan är mina favoritpresidenter! Obama har haft otäcka republikaner emot sig! Hoppas på fru Clinton, ännu en Kennedy, Bush eller Obama framöver. Monarki förpliktigar och är bra! Dagssländor är dagssländor. Hon dansade en sommar!

PS Alla vet vad IS står för! Sexslavar, våldtäkter och allehanda hemskheter! Svenska domstolar anser  att män som anser sig som sovande kan undgå att fällas för våldtäkt!  Manliga domare, s k manliga expertvittnen och liknande står för denna rättsröta. Och domstolar. Måste snart emigrera! Inga politiker reagerar! Finns det en enda människa med förståndet i behåll som tror på att män omevetet kan våldta kvinnor???? Sverige är i fritt fall! Frågan är bara var man skall flytta!? DS




Bo Frank
Växjö 20161102