torsdag 8 december 2016

Bo Frank kritiseras av SmP för för stor öppenhet

Idag kritiseras jag av SmP.s redaktionsledning för att jag mejlat samma fil med reseräkningar för de senaste 10 åren till Public Service som SmP begärt ut. ( Har också på min blogg berättat alla Växjöbor kan få samma fil om de hör av sig till mig.) Motivet till kritiken är att SmP säger att man är marknasberoende. Man skulle kunna vända på det och säga att monopoltidningen vill inte dela med sig av det man undersöker. Absurt att en politiker får kritik för öppenhet. Det man säger är att jag skall hålla tyst om att jag är utsatt för granskning. Har man tänkt igenom vad man skrivit? Vad skall komma härnäst? De känningar jag har inom tidningsvärlden är förundrade. Om radion begärt ut dessa och jag skickat samma sak till SmP hade jag kanske blivit anklagad av Public Service för att gå marknadens ärende!!?? Eller!!??  Än en gång. Absurt!






Bo Frank
Växjö 20161208