tisdag 31 januari 2017

Svart dag för den ännu fria Blågula nationen - Det måste bli sämre för att det skall bli bättre

Så känns världen just nu. Fast inte för mig. Har nu bara 40-timmars vecka. Har gått flera timmar varje dag någon tid på dygnet de senaste fem dagarna. Minst halva kalaskulan skall bort. Hälsa, fåfänga och badsäsong. Vem kunde för bara 10 år sedan tro att världens och den fria världens ledare skulle vara en kvinna från Tyskland, som nu besöker Sverige. Och att pappa och sonen Bush skulle framstå som omdömesgilla presidenter?
En annan fördel med nya livet är att ofta kunna lyssna på Nordegren och Epstein i P1. Och ta del av elitkanalen dit mer än 50% av svenskarna aldrig hittat! Lägg Ring så spelar vi där!!!
Och att ha klar torskrygg med bacon till lilla frun en vardagskväll.


I Sverige har man lämnat över landets säkerhetspolitik till kommunpolitiker. Sverige saknar regering.
Putin skrattar! Skandal att lokala profithungriga sossar i Karlshamn kan sätta sig över Sveriges oberoende och säkerhet. Löfvén och försvarsministern är marionetter till lokala sossekommunalråd!




Måndag. Fast tid på förmiddagen i mitt rum. Bjöd hela korridoren på lunch på de Lux för att jag är så lycklig över fin arbetsplatsgemenskap.
Idag morgonmöte med m. I mitt gamla rum. Anna gör det bra. Och blir bättre än vad jag har varit. Efter lunch möte med kommunfullmäktiges presidium och alla gruppledare. Carin Högstedt är nästintill alltid den mest förberedda. Väldigt få ärende till nästa fullmäktige. Kanske blir inställt.
I morgon skall jag hälsa välkommen till ett SKL-möte i Växjö. Regiongruppen träffas på kvällen.








Ett slitet gammalt kommunalråd från Bordeaux
fick häromdagen gå
sedan han krockat med sin bil
som gått 20 000 mil
en rostig gammal Peugeot.




En vacker flicka från Quatar
rymde en dag från sin far
från en lyxig miljö
på en vacker ö
för att på egen hand hitta en karl




A man from Kuwait
in restaurant yelled,  wait
I must have another drill
Before I can pay the bill
I hope it´s not to late.










Detta är min sysselsättning när jag går själv runt sjöarna. Skall nu börja skriva ner dem varje dag. Idag kom det till sju. De andra var något sämre.




I morgon vänder jag blad i mina Beatleskalendrar. Måste börja läsa om Bodil Jönssons böcker om tiden. Synd att det inte är bildat folk på TV sedan decennier tillbaka. Public Service tävlar om utarmningen av bildningsnivån av Sverige. Ja, jag är elitist i vissa fall och skäms inte över det. Dock, ingen har träffat fler kommunmedborgare än vad jag har gjort. Live. Men det kan säkert slås.


















Bo Frank
Växjö 20170131