tisdag 30 maj 2017

Anna VS Anna - faked leftwing media - PS

Vänsterpartister och socialdemokrater i regionen har kört ekonomin i botten. Nu vill de höja skatten.  Synd att mp är med i denna sörja. Men lastar dem inte eftersom de trodde väl. Det enklaste när man misslyckats med allt är att beordra medborgarna att slanta upp mer pengar. I kommunen har jag haft huvudansvaret under decennier och de senaste de tolv senaste åren. Tre skattesänkningar och överskott tolv år i rad. Nu leder Anna T blågröna. Sveriges bästa kommunstyre. De/vi satsar stort men höjer inte skatten. Skillnad på en an och en an. Anna Fransson kör regionen i botten. Anna Tenje gör ett bättre jobb än vad jag gjort. Ni skulle bara höra hur det pratas internt om negativa och positiva ledarstilar i region och kommun. Regionen har aldrig haft mer vårdpersonal per invånare. Men det hjälper inte med ett kass styre.




Mitt bästa beslut i livet var för sex och ett halvt år sedan då jag bestämde att Anna Tenje skulle
ta över från och med 1 jan i år! Låter patetiskt, men jag älskar blågröna Växjö!! Den budget de Blågröna lagt idag skulle aldrig blivit lika bra under mitt ledarskap. Det skall bli ett sant nöje att få klubba igenom denna i KF.


I Regionen lär dessvärre sd rösta med sossarna för att höja skatten. Men det bygger på att ledamöterna är på plats. Och jag som inte gillar att dissa sd bara för sakens skulle måste ändå notera att sd har extremt dålig närvaro på möten i regionen och i kommunen.






Media. Under ett decennium har vi matats med snyftare om s k ensamkommande flyktingbarn. Vissa helt begripliga och omänskligt tragiska. Vem får inte hjärtsnörp av att se den uppspolade och drunknade gossen på en grekisk strand!? Men skulden läggs inte på flyktingsmugglare. På Putin.
Utan på oss alla. Media i Sverige har skrivit spaltmeter om "falska" nyheter. Om de s k flyktingbarnen. Som till stor del bestått av unga män från Mellan Östern och Afghanistan.  Nu har språkbruket ändrats till flyktingungdomar!!! Alla som levt i verkligheten har noterat att detta inte stämt från början. 14-åringar med skägg?!?Och allt för många har dessvärre röstat sd eftersom de vågat förmedla, rätt eller fel, vad människor sett. Glad att mitt parti ser nu! Idag kom första nyheten om de åldersbestämningar som gjorts sedan m tvingade igenom åldersbestämning. 75% uppges vara äldre än 18 år. Detta har de flesta vetat sedan länge. När advokatsamfundt, läkarförbundet, Röda Korset, Rädda barnen och media har en uppfattning, då är det nåt som inte stämmer. Nästan inga media har rest frågetecken under hela denna tid bortsett från några få ledarskribenter i SvD och Expressen. Men absolut inte DN. Sveriges enda tidning som inte  skriver nåt negativt om staten Israel.








Det kommer att bli oroligt i sommar i Växjö. Matas med signaler från f d medarbetare och poliser jag känner.








Och fr o m nu skall lärare, inte myndigheter, avgöra om s k gymanisister/asylsökande ungdomar  skall få stanna eller ej. Mutor, hot, medmänsklighet, rättvisa? För första gången någonsin har regeringen lagt på enskilda lärare att bestämma on "flyktingungdomars" väl och ve.










Gick runt sjöarna vid sex i morse. Till Blekinge för att klippa gräs. Och dona. Hemma vid lunch. På kommunen en stund och till mamma som behöver hjälp. Med lite av varje.


Dock. Lyxat till det med lite grillat.


Diverse möten i morgon.






Torsdag. Långpromenad till Prins Eugens Waldemarsudde. Se allt igen. Och möte med regeringens klimatkommission som näst intill gett mig hybris eftersom jag sitter med som enda politiker.


Är tacksam för att jag har det så bra.








PS Vaknar med andra dagen i rad då Public Service sänder muslimsk morgonandakt. Hur har det blivit så här? DS


Bo Frank
Växjö 20170530