onsdag 24 maj 2017

Låt asylsökande städa!



På jobbet tidigt idag. Bara två timmar. Hämtade gräsklippare på lagning och var nere i Blekinge redan 09.00. Steg alltså upp tidigt.


Fixade och donade. Till Växjö. Lunch i bilen. Cola Zero. Åkte till Funkibator och köpte duschstol till mamma. Till sjukhuset. Var två timmar med mamma, promenader etc. Mamma får vara kvar till måndag. Tur i oturen har mamma prickat in när det inte är hög beläggning. Hem på måndag. Och då är jag hemma och kan handla etc. Bra bemötande på CLV. På sjukhuset kom en vårdanställd som läst min blogg. Som tyckte att asylsökande kunde gå runt och städa på stan, att kommunen skulle organiser detta. Inget dåligt förslag. Att göra nåt för alla bidrag som utgår.
Läste om att folk klagar på Öster. Håller inte med. Engagera er i stället, gnällspikar, hjälp till som volontärer, grilla korv, var publikvärdar etc. Gillar inte gnäll. Gillar människor som gör nåt för andra!


När jag cyklade hem var det många som ville prata politik. Bortsett från de 1,5%  gnällspikar,
som får för stor uppmärksamhet,  är Växjöborna fantastiska.


Min resa! Idag gick det att boka en resa! Anledningen till striden/att jag inte gick till någon annan är att mamma bara kan åka från Växjö. Enklast så. Då blir det charter. Den 3/1 drar vi till Gran Canaria och till ett jäkligt bra hotell på en pir i havet där jag och hustrun bott många gånger. Hoppas att mamma är pigg då. Lilla hustrun och jag har en bergsrunda på två mil där som vi brukar ta efter frukost!


Till Aarhus i morgon.




Har det oförskämt bra. Är tacksam.




 Bo Frank
Växjöm20170524