torsdag 1 juni 2017

Krisen inom m

Jag tillhörde som bekant dem som inte hade AKB som min favorit. Bl a av det skälet att jag ansåg att hon inte skulle gå hem i TV-rutan. Samma sak sa Sveriges ledande politiska analytiker PM Nilsson i TV igår. Jag har dock bestämt mig för att bli siste man som lämnar skeppet. AKB har styrt upp politiken som ligget helt rätt. Men visst,  kommunikationen är inte bra. Och det finns personer som inte klarat sitt uppdrag. Beatrice Ask har aldrig levererat. Och det borde finnas en och annan klok gubbe bland alla ungdomar. Alla inser dock att det finns en smärtgräns. Hade det varit två år till nästa val hade det varit enklare. Kom ihåg hur hjälplöst ute i kylan som Annie Lööf var i början på sitt värv. AKB har varit tillgänglig för kommunpolitiker på ett sätt som står i starkt kontrast till företrädaren. Och AKB är faktiskt ganska rolig. Men. Läget är ovisst. Och man skall komma ihåg att det kan bli strid om att hitta en ny efterträdare. Hur pass bra blir det? Jag har en given favorit. Men det är inte läge att spekulera just nu. Ge AKB en chans att reda upp det hela!




Bo Frank
Växjö 20170601